Hangi hastalar implant yapımı için risk taşırlar ?

Sigara Kullanan Hastalar:

Öncelikle sigara tüketimi implant uygulanması çin kesin bir engel oluşturmamaktadır. Ancak sigara kullanan hastaların ağız ortamında bakteri sayısının artmakta, sigara dumanının içeriğindeki çeşitli toksik maddelerin diş dokuları üzerinde birikmekte ve aynı zamanda sigara kullanımı vücudun genel bağışıklık sistemini ve yara iyileşmesini kötü yönde etkilemektedir. Bu nedenle sigara hem mevcut diş ve diş etlerini hem de yapılacak implantın sağılığını kötü yönde etkilemektedir. Yara iyileşmesi kötü yönde etkileneceği için implant kemik kaynaşması riske girecektir. Hastanın bağışıklık sistemi sigara kullanımı nedeniyle kuvvetli olmadığı için enfeksiyon riski artacaktır. Sigaranın ağız içinde oluşturduğu ısı artışı bakteri üretimine yardımcı olacak ve dişeti hastalıklarına davetiye çıkartacaktır.

Bu gibi nedenlerle diş hekimimizin yapacağı değerlendirmenin ardından, hastanın implant tedavisi için uygun olduğu belirlenirse; öncelikle implant öncesi ve sonrasında sigara kullanımında azaltılmaya gidilmeli ve hasta çok daha sık aralıklarla (En az 3 ayda bir) diş hekimi kontrolünden geçmektedir. Şeker Hastaları:

İmplant yapımı riskli olan hastalar arasında diyabet (şeker) hastalarıda yer almaktadır. Belirli bir seviye altında, kontrol altında tutulmayan kan şekeri nedeniyle insan vücüdunun genel doku iyileşmesi normal bir insana göre yavaş gerçekleşmektedir ve bu durum da enfeksiyon riskinin artmasına sebep olmaktadır.

Kan şeker düzeyi doktor kontrolu altında uygun beslenme ve ilaçlarla kontrol altında tutulan şeker hastaları için ise implant uygulanması normal bir insandan farksızdır. Şeker hastalarına implant uygulanması için diş hekimi karar veriken hastanın anlık kan şeker düzeyinden çok 3 aylık bir şeker düzeyi hakkında bilgi veren HbA1c testinden yararlanmaktadır. HbA1c testinin normal değerleri 3,5% – 5,7% arasında olmalıdır. Bu oran %7.5'in üzerinde ise dental implant uygulaması öncesi hastanın doktoru tarafından şeker hastalığının kontrol altına alınması gereklidir.

Diğer yönden şeker hastaları için implant uygulamalarının ardından sık aralıklarla düzenli diş hekimi kontrolu yapılması gerekmektedir.

Kalp Rahatsızlığı Bulunan ve Operasyon Geçirmiş Hastalar:

Kalp rahatsızlığı bulunan ya da daha önce operasyon geçirmiş hastalar implant tedavisi yaptırmadan önce kalp-damar cerrahisi uzmanı ve diş hekimimiz tarafından işleme uygunluk açısından değerlendirilmelidir.

Yüksek Tansiyon Hastaları:

İmplant için risk grubu içerisinde olan yüksek tansiyon hastaları, implant uygulamalarından önce kan basınçlarını ölçtürmeliler ve yüksek ise kontrol altına almalılardır.

Kan Pıhtılaşma Bozukluğu Yaşayan Hastalar:

Kan pıhtılaşmasında sorun yaşayan hastalara implant tedavi uygulanmaz.

372 görüntüleme